Ulotka – produkt poligraficzny będący wydrukowaną informacją. Może reklamować dowolny produkt, zapoznawać z nową firmą albo przedsiębiorstwem, oraz oferować różne usługi. Na starcie, dzięki ich pomocy, ludzie słuchali wiadomości i różnorakich informacji politycznych.
Z czasami technologia i media osiągnęły wysoki poziom rozwoju, a ulotki zaczęły być wykorzystywane jako reklama (sprawdź: zobacz jeśli chcesz wiedzieć znacznie więcej o projektach graficznych). Istotną rolę w rozwoju tego typu towarów drukowanych odgrywa również różnorodność formatów. Na plakacie można umieścić tekst albo grafikę. Dzięki temu organizacja może najczęściej ujawniać swoje przemyślenia na małym kwadracie papieru. Projekt ulotki uzależniony jest od kilku czynników. By tworzyć produkty bardzo wysokiej jakości i użyteczne, należy określić charakter przekazu. Są reklamy, branding, ulotki informacyjne.
Ulotki reklamowe – przekaz
Im bardziej dosłowny i zrozumiały przekaz, tym większe prawdopodobieństwo, że perspektywa zainteresuje klienta (źródło: projekt graficzny). Powinien on zawierać jak najwięcej informacji. Nie wystarczy jedynie wydrukować ulotkę. We współczesnym świecie nie ma miejsca, którego nie zajmowałaby marketing. Dlatego zwykła i szara ulotka ginie pośród ludzi i nie spełnia swojej głównej funkcji. Jeśli jednakże jest ona wyjątkowo oprawiona, natychmiast wzbudza zainteresowanie ewentualnego klienta. Dlatego projekt ulotki powinien być opracowywany w sposób odpowiedzialny i poważny. Dzięki temu będzie się odróżniać i nie dołączy do grona niesprzedanych produktów papierniczych. Ulotki reklamowe to najlepszy sposób na zademonstrowanie sprzedawanych towarów lub usług. Projekt graficzny ulotki powinien przyciągać uwagę odbiorców.
Zobacz także: www.whiteart.pl/ksiega-identyfikacji-wizualnej