Reklama w biznesie

Opakowania produktów na półkach sklepowych powinny przyciągać uwagę konsumenta w czasie krótszym niż 3 sekundy. Projektowanie opakowań to coś więcej niż jedynie ich wygląd. Gdy już uda się przyciągnąć uwagę, projekt graficzny musi jeszcze przekazać prawidłowe informacje we właściwy sposób.

Opakowanie a marketing
Projektowanie opakowań i etykiet jeszcze przenigdy nie było tak istotne. Na półkach sklepowych świetnie zaprojektowane, kreatywne opakowanie może posiadać kluczowe znaczenie, gdy kupujący wybiera jeden produkt lub linię produktów spośród innych (zobacz również: projektowanie graficzne). Z wielu badań wynika, że decyzja ta ma głównie podłoże emocjonalne. Bez wątpienia piękny, atrakcyjny schemat graficzny nie wystarczy, jeżeli już za produktami nie stoi odpowiednia, akceptowalna jakość. Nowoczesne marki są demonstrowane na półkach sklepowych i w sklepach internetowych za pomocą bardzo efektownego, dopracowanego i przejrzystego projektu graficznego. W tak zaistniałych okolicznościach opakowanie bezpośrednio demonstruje i komunikuje klientom poziom jakości marki. Profesjonalne opakowania mogą budować społeczność fanów i komunikować się z nimi. Jest to pierwszy krok na drodze do budowania marki. Opakowanie produktu jest nie tylko i wyłącznie narzędziem komunikacji i marketingu, niemniej jednak też narzędziem logistycznym, dlatego ważne jest, aby było trwałe, odporne na warunki transportu, dostarczało informacji o składnikach produktu, spełniało wymogi prawne dotyczące etykietowania a także zawierało instrukcje użytkowania, przechowywania i obchodzenia się z produktem.
Jak wygląda projektowanie opakowań?
Podczas projektu koncepcyjnego planujemy, jak opakowanie powinno wyglądać na danym materiale opakowaniowym, gdzie umieścić poszczególne bloki (nazwa produktu, tekst, elementy graficzne), oraz realizujemy koncepcję graficzną opakowania. Podczas prac projektowych tworzymy styl, rozwiązania typograficzne i atmosferę opakowania produktu. O ile asortyment towarów jest dostępny w wielu formatach (np. asortyment obejmuje zarówno torbę, jak i wiadro), wymagany jest projekt mutacji formatu, który przeprojektowuje tę samą koncepcję dla różnych formatów. Jest to niezbędne, ponieważ różnorakie formaty opakowań towarów mogą mieć bardzo różnorakie proporcje i właściwości, dlatego koncepcja musi być dostosowana do każdego z nich osobno (polecam: zobacz jeśli chcesz wiedzieć znacznie więcej o firmowych materiałach reklamowych). Jeśli asortyment towarów jest dostępny tylko w jednym schemacie, ten detal jest uwzględniany w koncepcji. Opakowania o tym samym formacie, ale o różnej pojemności są traktowane jako jeden format (np. worki o tej samej konstrukcji i różnej wadze). Realizacja polega na przełożeniu idei graficznej zawartej w koncepcji na opakowanie konkretnego produktu, już z konkretną nazwą, tekstami, dokładnymi wymiarami, przygotowaniem do druku. Finalizacja druku wymaga utworzenia wykroju drukarskiego, który jest dostarczany przez klienta. Oczekiwania prawne i informacje dotyczące opakowania (elementy obowiązkowe, rozmiary czcionek itp.) są dostarczane i kontrolowane przez klienta.

Zobacz więcej: www.iveno.pl/kalendarze-ksiazkowe-tygodniowe

Written By

More From Author

You May Also Like