Aktualna sytuacja na świecie na nieszczęście nas nie rozpieszcza i coraz więcej firm zaczyna odnotowywać kłopoty finansowe. W związku z tym jeszcze ważniejszą dla większości firm powinna być marketing w internecie. Zanim natomiast zdecyduje się na wybór dokładnie sprecyzowanej firmy, należy pamiętać, że pozycjonowanie stron nie jest zwyczajną sprawą i w związku z tym należy sprawdzić kilka najważniejszych kwestii.
Poniżej prezentujemy to na, co powinno się zwrócić uwagę, decydując się na współpracę z konkretną firmą.Model rozliczeńTo, w jaki sposób firma rozlicza się za upowszechnianie strony w sieci, jest bardzo znacząca i powinno mieć wpływ nie tylko i wyłącznie na osiągane wyniki, ale również to, w jaki sposób realizowane jest pozyskiwanie linków. Jeżeli już rozliczenie następować będzie na zasadzie abonamentu to podejście firmy do uzyskiwanych rezultatów oraz linkowania powinno być bardziej bezpieczne. Jest to związane dobre dla serwisów, które chcą długoterminowo budować swoją pozycję na rynku. Innym popularnym rozwiązaniem, które stosowane jest przez znacząca większość firm pozycjonerskich, jest model za wyniki. W tym przypadku w bardzo wielu przypadkach linkowanie odbywa się o wiele agresywniej, ponieważ firmie zależy na uzyskaniu efektów możliwie jak najszybciej. Bez wątpienia na rynku można znaleźć również firmy oferujące modele hybrydowe. Ilość klientówWbrew pozorom w tym przypadku więcej nie za każdym razem znaczy lepiej. O ile w danej firmie pozycjoner ma zbyt wielu klientów na swojej głowie to prawdopodobnie obsługa naszej firmy może nie być zbyt profesjonalna. Stąd też w miarę sposobności warto wybierać agencję, w której jeden pozycjoner obsługuje kilkanaście, maksymalnie 30-40 stron. Jest to o tyle istotne, że mniejsza ilość obsługiwanych stron powoduje, że SEO będzie realizowane w gorszy sposób.ReferencjeJest to bardzo na prawdę ważna kwestia, ponieważ dobrze obsłużeni i zadowoleni klienci są najlepszą wizytówką konkretnej firmy. Stąd też, zanim podpisze się wręcz najbardziej pozytywną umowę, warto poprosić o pozytywne referencje i opinie klientów, którzy korzystali z usług dokładnie określonej firmy. Najlepiej jeżeli firma byłaby w stanie pochwalić się klientami działającymi w podobnej branży. Bez wątpienia inne branże też mogą świadczyć o wysokiej jakości obsługi i dlatego też jakiekolwiek referencje będą lepsze niż żadne.Jak widać kwestii, które mają wpływ na wybór odpowiedniej firmy pozycjonerskiej, jest całkiem wiele. Warto zatem dokładnie analizować wszystkie kwestie, które nas interesują. Warto bez wątpienia także porozmawiać z handlowcami i dowiedzieć się jaką strategię będzie miała firma dla naszej konkretnej strony. Sprawdź: jak pozycjonować samodzielnie.