Zasady projektowania graficznego są jak klocki. Właściwie każdy z nich nakłada się na siebie, aż powstanie podstawa do zaprojektowania czegoś niesamowitego – niezależnie od tego, czy projektujesz logo, stronę internetową, czy ilustrację na zamówienie. Jeżeli już zamierzasz poznać wszystkie podstawy projektowania graficznego, to świetnie trafiłeś, ponieważ omówimy je wszystkie.
Projektowanie graficzne to sztuka, która wymaga poświęcenia sił i czasu. Projekt wizualny – najważniejsze zasady Jeśli chodzi o projektowanie, z całą pewnością trzeba być kreatywnym, niemniej jednak należy też zachować równowagę (dodatkowe informacje: projekt graficzny). Pomyśl o tym w ten sposób: gdybyś dekorował swój salon, nie próbowałbyś wcisnąć sofy, fotela, stolika kawowego i stolików końcowych w jeden nieznaczny kącik, prawda? Nie, rozłożyłbyś te elementy w całym pokoju, by uzyskać równowagę. W sytuacji projektowania graficznego jest z dokładnością bardzo podobnie. Linie i kształty stanowią bazę projektów, a sposób ich zastosowania może w pełni zmienić ich wygląd i złudzenie (zobacz również: dowiedź się więcej o materiałach reklamowych tworzonych dla firmy). Twoje logo jest twarzą Twojej marki. Kształty, które zastosujesz w swoim logo, wpłyną na to, jak odbiorcy będą Cię postrzegać. Linie i kształty, których używasz w swoich projektach, są częścią jeszcze większego obrazu, zwanego tożsamością marki. Kolory, które wybierasz do swoich projektów, mają kluczowe znaczenie nie tylko dla ogólnej estetyki, ale również dla tego, jak dobrze Twoje projekty łączą się z odbiorcami (co ostatecznie przekłada się na wyniki). Jeżeli już pragniesz wykorzystać kolor na własną korzyść, powinieneś zrozumieć, jak każdy kolor wpływa na odbiorców. Kolor czerwony zawsze przyciąga uwagę, a niebieski odcień uspokaja zmysły.
Sprawdź: https://www.aldo-kalendarze.pl