Nie ulega wątpliwości, że coraz częściej przygotowujemy zakupy przez internet, ponieważ jest to sposób szybki, bezpieczny i wygodny. Co bez wątpienia przekłada się na działalność firm, która coraz częściej inwestują w internetowe sklepy, rozszerzając tym samym kanały sprzedażowe firmy. Warto wspomnieć jednak o tym, że zarządzanie magazynem obsługującym zlecenia internetowe jest misją skomplikowanym, które wymaga sporego doświadczenia logistycznego.
Dlatego coraz większą popularnością cieszą się usługi logistyczne dla sklepów on-line, które proponowane są przez centra fulfillment.
Fulfillment – co trzeba wiedzieć?
Coraz więcej sklepów ecommerce korzysta z usług operatorów zewnętrznych, którzy specjalizują się w obsłudze logistycznej zamówień kierowanych przez klientów w sklepie online. Należy zaznaczyć, że model współpracy opracowany jest w sposób elastyczny a także indywidualny, dlatego możemy całość procesu obsługi logistycznej zamówienia przekazać operatorowi zewnętrznemu lub także dobrane elementy, na przykład tj. magazynowanie towaru. Warto być świadomym o tym, że fulfillment dla ecommerce może obejmować również obsługę reklamacji oraz zwrotów, włączając w to korespondencję z klientem. Jak się więc okazuje, taka obsługa logistyczna zamówień w sklepie internetowej przekazana w firmie zewnętrznej może posiadać charakter kompleksowy, a więc nie będziemy musieli przejmować się o takie aspekty jak wynajem oraz administrowanie powierzchnią magazynową, szybka i dokładna wysyłka towarów do klienta czy obsługa reklamacji.
Sprawdź tutaj: Fulfillment Polska.