Czy wiesz, że największy wpływ na sprzedaż produktu ma brandi tworzenie marki dla klientów. Za przykład mogą posłużyć produkty marki Apple. Wystarczy rozejrzeć się po naszych znajomych a także większości użytkowników urządzeń spod logo jabłka.
Ich klienci mimo tego, że kupują i posiadają najdroższy smartfon na rynku, to de facto mają problem ze swobodnym życiem do następnej wypłaty. Natomiast podświadoma identyfikacja wizualna firmy Stevea Jobsa wywarła na nich wielki wpływ.Ich konsumenci doskonale wiedzą, że nie stać ich na flagowy model nowego iPhonea, jednakże pomimo wszystko są w stanie wręcz zaciągnąć kredyt w banku bądź wziąć telefon na raty. Skąd wynika takie zachowanie? Czy wpływ na to ma sama reklama marki i marketing? Sporo osób, o których powiedzieliśmy sobie wyżej usiłuje tłumaczyć tę sytuację w jakiś racjonalny sposób. Mówią oni, że wolą zakupić raz a porządnie. Twierdzą, że dany produkt przyda im się w pracy. Jednak w rzeczy samej zostali oni przykryci dosłownie wzorowym marketingiem firmy Apple. Zostali oni zawładnięci życiem, które wykreowało Apple wokół swojej marki. Użytkownicy ich telefonów chcą poczuć się kimś więcej. Pragną być inni od osób, które użytkują inne telefony. Stąd też cena nie ma dla nich żadnego znaczenia, ponieważ są oni zapłacić najwyższą cenę w zamian za utożsamienie się z wartościami, które wykreowała marka Apple. Dla Apple tworzenie marki było priorytetowym misją. Czyż to nie jest odpowiedni pomysł na wykreowanie podobnej otoczki wokół swoich produktów?
Źródło: czytaj dalej