Projektowanie układu graficznego przyszłej ulotki jest wymagającym procesem twórczym, który wymaga pewnych kwalifikacji, doświadczenia w przygotowywaniu układu graficznego, zdolności do harmonijnego implementacji elementów tekstowych i graficznych, właściwego doboru kolorów i wzorów a także uwzględnienia psychologii odbiorców docelowych. Przede wszystkim trzeba zdecydować, jakiego rodzaju towary lub usługi zamierzamy zareklamować, dobrać do nich odpowiednie zdjęcia, przygotować treść ulotki i wymyślić chwytliwy nagłówek. Określ położenie zasadniczych elementów, zastanów się, jak będzie wyglądała ulotka – jednostronnie czy dwustronnie.
Jest to istotne dla równomiernego rozmieszczenia informacji: na przedniej stronie można umieścić tytuł i ilustracje, na tylnej – tekst podstawowy, mapę trasy, informacje kontaktowe (zobacz również: sprawdź więcej informacji o materiałach reklamowych tworzonych dla firmy).
Projekt wizualny ulotek reklamowych
Przy projektowaniu ulotki ważne jest, ażeby trzymać się stylu korporacyjnego firmy, co wzbudzi poczucie zaufania i sprawi, że marka zostanie jeszcze bardziej zapamiętana. Powszechnie wiadomo, że kolor promocji ma wielki wpływ na ludzką podświadomość. Może wywoływać różne emocje – podniecenie albo zapewnienie, odrzucenie albo pomoc, dlatego mądre wykorzystanie barw pomaga kształtować właściwe nastawienie do artykułów promocyjnych. Czerwony – najczęściej stosowany kolor w reklamie, kojarzy się z determinacją, aktywnością, ale jego nadmiar sprawia nadmierne napięcie, dlatego lepiej stosować go z powściągliwością. Żółty – symbol słońca, radości; zielony uosabia naturę, zdrowie, naturalność; niebieski wywołuje uczucie lekkości, świeżości; pomarańczowy oznacza ciepło, aktywność; różowy – delikatność, kobiecość (więcej: materiały reklamowe). Ważne jest, aby brać pod uwagę nie tylko wpływ kolorów, niemniej jednak również ich połączenie. Stwierdzono, że najbardziej spostrzegawcze są teksty napisane niebieskim kolorem na białym tle, czarnym na żółtym, zielonym na białym i czarnym na białym. Proste symetryczne kształty i linie są bardziej intuicyjne w odbiorze niż fantastyczne, trudne kształty bez wyraźnych skojarzeń. Przyciągają one uwagę, niemniej jednak stosunek do nich może być nieprzewidywalny. Ulotki reklamowe powinny być przejrzyste dla odbiorców.
Więcej: www.whiteart.pl/zapytanie