Projektowanie układu graficznego przyszłej ulotki jest wymagającym procesem twórczym, który wymaga pewnych umiejętności, doświadczenia w przygotowywaniu układu graficznego, zdolności do harmonijnego implementacji elementów tekstowych i graficznych, właściwego doboru kolorów i wzorów oraz uwzględnienia psychologii odbiorców docelowych. Głównie należy zdecydować, jakiego rodzaju towary lub usługi zamierzamy promować, dobrać do nich odpowiednie zdjęcia, przygotować tekst ulotki i wymyślić chwytliwy nagłówek. Określ położenie priorytetowych elementów, zastanów się, jak będzie wyglądała ulotka – jednostronnie czy dwustronnie.
Jest to ważne dla równomiernego rozmieszczenia informacji: na przedniej stronie można umieścić tytuł i ilustracje, na tylnej – treść priorytetowy, mapę trasy, informacje kontaktowe (zobacz również: zerknij na więcej informacji o agencji reklamowej i tworzeniu identyfikacji wizualnej).
Projekt wizualny ulotek reklamowych
Przy projektowaniu ulotki istotne jest, ażeby trzymać się stylu korporacyjnego firmy, co wzbudzi poczucie zaufania i spowoduje, że marka zostanie jeszcze bardziej zapamiętana. Powszechnie wiadomo, że kolor promocji ma wielki wpływ na ludzką podświadomość. Może wywoływać różnorodne emocje – podniecenie lub zapewnienie, odrzucenie lub pomoc, dlatego mądre zastosowanie kolorów pomaga kształtować prawidłowe nastawienie do artykułów promocyjnych. Czerwony – najczęściej stosowany kolor w reklamie, kojarzy się z determinacją, aktywnością, niemniej jednak jego nadmiar powoduje nadmierne napięcie, dlatego całkiem dobrze używać go z refleksją. Żółty – symbol słońca, radości; zielony uosabia naturę, zdrowie, naturalność; niebieski wywołuje uczucie lekkości, świeżości; pomarańczowy znaczy ciepło, aktywność; różowy – delikatność, kobiecość (zobacz: materiały reklamowe). Istotne jest, by brać pod uwagę nie tylko i wyłącznie wpływ kolorów, ale też ich połączenie. Stwierdzono, że najbardziej spostrzegawcze są teksty napisane niebieskim kolorem na białym tle, czarnym na żółtym, zielonym na białym i czarnym na białym. Łatwe symetryczne kształty i linie są prostsze w odbiorze niż fantastyczne, trudne kształty bez wyraźnych skojarzeń. Przyciągają one uwagę, niemniej jednak stosunek do nich może być nieprzewidywalny. Ulotki reklamowe powinny być przejrzyste dla odbiorców.
Warto zobaczyć: www.iveno.pl/kalendarze-biurkowe-stojace