Materiały reklamowe – co warto wiedzieć

Projektowanie układu graficznego przyszłej ulotki jest wymagającym procesem twórczym, który wymaga pewnych kwalifikacji, doświadczenia w przygotowywaniu układu graficznego, zdolności do harmonijnego dostosowania elementów tekstowych i graficznych, właściwego doboru kolorów i wzorów oraz uwzględnienia psychologii odbiorców docelowych. Przede wszystkim powinno się zdecydować, jakiego rodzaju towary lub usługi zamierzamy zareklamować, dobrać do nich odpowiednie zdjęcia, przygotować treść ulotki i wymyślić chwytliwy nagłówek. Określ położenie zasadniczych elementów, zastanów się, jak będzie wyglądała ulotka – jednostronnie czy dwustronnie.

Jest to ważne dla równomiernego rozmieszczenia informacji: na przedniej stronie można umieścić tytuł i ilustracje, na tylnej – tekst priorytetowy, mapę trasy, informacje kontaktowe (zobacz również: sprawdź więcej informacji o reklamie firmy).
Projekt wizualny ulotek reklamowych
Przy projektowaniu ulotki ważne jest, ażeby trzymać się stylu korporacyjnego firmy, co wzbudzi poczucie zaufania i spowoduje, że marka zostanie jeszcze bardziej zapamiętana. Powszechnie wiadomo, że kolor reklamy ma wielki wpływ na ludzką podświadomość. Może wywoływać różne emocje – podniecenie lub zapewnienie, odrzucenie lub pomoc, dlatego mądre zastosowanie kolorów pomaga kształtować właściwe nastawienie do artykułów promocyjnych. Czerwony – najczęściej stosowany kolor w reklamie, kojarzy się z determinacją, aktywnością, ale jego nadmiar powoduje nadmierne napięcie, dlatego lepiej stosować go z namysłem. Żółty – symbol słońca, przyjemności; zielony uosabia naturę, zdrowie, naturalność; niebieski wywołuje uczucie lekkości, świeżości; pomarańczowy oznacza ciepło, aktywność; różowy – delikatność, kobiecość (zobacz również: materiały reklamowe). Istotne jest, ażeby brać pod uwagę nie tylko wpływ kolorów, ale również ich połączenie. Stwierdzono, że najbardziej spostrzegawcze są teksty napisane niebieskim kolorem na białym tle, czarnym na żółtym, zielonym na białym i czarnym na białym. Łatwe symetryczne kształty i linie są bardziej intuicyjne w odbiorze niż fantastyczne, trudne kształty bez wyraźnych skojarzeń. Przyciągają one uwagę, ale stosunek do nich może być nieprzewidywalny. Ulotki reklamowe powinny być przejrzyste dla odbiorców.

Polecana strona: www.iveno.pl/notes-reklamowy-a5

Written By

More From Author

You May Also Like