Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego niektóre korporacje na świecie co jakiś czas robią rebranding? Najczęściej spowodowane jest to niezadowalającymi wynikami finansowymi. Ich internetowa marketing nie przynosi żadnego pożytku. Dosłownie setki tysięcy wykorzystanych na nowoczesną reklamę nie są gwarancją oczekiwanych efektów.
Jeżeli duża firma notuje straty, to coś nie działa prawidłowo. Wówczas poszukuje się nowych ścieżek rozwoju, nowej grupy odbiorców, przez co niejednokrotnie duży brand podejmuje decyzję o pełnej zmianie. Zaczynają oni tworzenie logo na nowo. Następnie poszukują wykonawców do nowych projektów graficznych. Szukają kreatywnych agencji reklamowych z w pełni odmiennym spojrzeniem na sytuację. Ma to na celu wytworzenie całkowicie nowej firmy dla klientów. W umyśle klientów ma wykonać się zupełnie inna marka. Marka o innych cechach, wartościach i przekonaniach. Skoro stary brand się wypalił bądź był nietrafiony, to należy wyciągnąć z tego niewypału jak najlepsze wnioski i rozpocząć na nowo. Taką decyzję podjęło już sporo światowych marek. Może się wydawać zatem, że taki kierunek może być także dobrą drogą dla niewielkich firm, które notują od dłuższego czasu jedynie regres i reklama online nie daje żadnych nowych efektów. Nowe opakowanie produktu bądź wyuzdane projekty graficzne etykiet mogą być kluczem do sukcesu. Należy natomiast posiadać na uwadze, że w pewnych sytuacjach wystarczy drobna zmiana, aby klienci ponownie pokochali nasze produkty i usługi. Stąd też nie należy wyciągać pochopnych wniosków. Być może w naszym przypadku wystarczy jedynie poprawiony wizerunek firmy w oczach odbiorców?
Więcej informacji: www.whiteart.pl/klienci